Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

vrijdag 15 maart 2024

Dag 17 de laatste dag en de thuisreis

Wekker 5 uur, ontbijt 5.30 uur, vertrek 6.30 uur
Vandaag blijkt iemand van de groep, Ben, jarig. De slingers hingen op zijn stoel en op te tafel bij het ontbijt. En natuurlijk hebben we voor hem gezongen.
En dan gaat de laatste reisdag in de truck van start. Een heel lange reisdag, we hebben 400km voor de boeg naar Nairobi en dan vliegen we vanavond tegen 12 uur terug naar Nederland. Om morgenochtend rond 7 uur aan te komen. We stoppen bij een t-shirt winkel maar zien niet veel leuks. Volgende stop is op een uitzichtpunt bij Lake Maryara en daarna nog een bij een minstens 1000 jaar oude baobab boom. Daarna rijden we stug door. We hebben ons afscheidsdiner gehad en waren daarna om kwart voor 9 op het vliegveld. En dan is het wachten, wachten, instappen en wachten ...

Dag 16 de Ngorogorokrater

We werden vanochtend wakker om half 5 door het gebrul van leeuwen vlakbij onze tent. Dat ging echt door merg en been. Jammer dat ik het geluid niet heb opgenomen, was leuk geweest als ringtone. Toen we later door een wacht naar het ontbijt werden gebracht vertelde hij dat er echt leeuwen vlakbij hadden gelopen. Maar ook buffels en olifanten.

En dan volgt alweer een dag van hoogtepunten. We rijden door de Serengeti en worden daar verrast door een tipje van de sluier van de grote trek van gnoes en zebra's  in het voorjaar. Wat geweldig om dat te kunnen zien. We treffen vier kuddes gnoes die al aan de trek zijn begonnen en met hen ook zebra's. In de Ngorogorokrater krijgen we weer heel veel verschillende dieren te zien. En de gids vertelde daarover. Laat in middag komen we in de Kudu Lodge aan.

Deze avond wordt het een bijzonder diner. We zetten Eveline in het zonnetje. Een prachtmens, een goeiereisleidster met heel veel kennis van allerlei wat in Kenia en Tanzania speelt. Ze weet heel van dieren en planten. Als ze het niet weet dan zoekt ze het op. Nee, het werd inderdaad geen echte vakantie, maar wel een heel groot avontuur. We zingen een lied voor haar met een leuke tekst:

De tijd is nu gekomen

Dit is het afscheidsfeest

Dat wil je echt niet missen.

Het is zo mooi geweest

Samen heffen wij het glas

Een ode aan Evelien

Met haar mooi de BIG 5 gespot

Van ons krijg je een BIG 10

Het was echt geen vakantie, maar een heel groot avontuur🎺

Kenia, Tanzania het was een mooie rit

Evelien gaat voorop en regelt onze shit.

Geen hobbel op de weg die Evelien niet nemen kan.

Voor elke pipistop heeft zij toch nog wel een plan.

Het was echt geen vakantie, maar een heel groot avontuur🎺

Ga staan en laat het klinken en proost op Evelien.

IJsberen en dino's ..we zullen ze nog wel zien.

Het was echt geen vakantie, maar een heel groot avontuur🎺

En ze krijgt een flesje whisky met een bijzonder etiket, omdat haar flesje op de eerste dag al omviel en brak.

foto's van beneden naar boven bekijken.

Uitzicht over de krater

Elandantilopes

Grote Trap

Daar komt een buitje

Hippo's

woensdag 13 maart 2024

Dag 15 de Serengeti

Vanaf vanochtend 7 uur tot vanmiddag 5 uur hebben we in onze truck door de Serengeti gereden, natuurlijk wel de nodige plasstops en een lunchstop gehad. En we hebben weer heel veel gezien buiten de al bijna normale olifanten, giraffen en Impala's. We zijn leeuwen tegen gekomen op de weg, ze liepen op hun dooie akkertje voor ons uit, prachtig. Even laten zagen we twee cheeta's, wat best iets heel bijzonders is. Een mooie luipaardschilpad kruiste ook ons pad. Hartebeesten, struisvogels, wilde zwijnen en nijlpaarden waren er bij en laat in de middag zagen we weer een luipaard in een boom. Even later zagen we ook leeuwen in een boom, Eveline vertelde dat er in sommige streken in Afrika wel leeuwen in bomen worden gespot, maar Tanzania zat daar nog niet bij. Wat een prachtige dag .